En blogg hvor det blogges om Bob the Bulldog og andre hobbies

torsdag, november 4

Noen av mine beste loppekjøp!

Denne høsten har jeg trålet loppemarkeder som aldri før. Her er litt av fangsten, pluss noen skatter jeg har funnet tidligere.

Kasse fra Tønsberg Margarinfabrik (som jeg forøvrig aldri har hørt om, men som tydeligvis har vært en gang). Fikk denne og masse annet for kun 300 kr til sammen!



Denne originale Cola-esken var blant tingene jeg fikk for 300 kr.

To av kjøkkenstolene våre som jeg fant for et par år siden. Mener jeg gav 2-300 kr for disse og et respatexbord, men husker ikke helt.

Gammel bøtte til 10 kr. Står på Marius' kontor for papiravfall.

Denne store kasserollen (20 kr!) brukes til oppbevaring av Bobs mat. Fant også et lokk til den (passer sånn nesten) som jeg har malt svart. Fysen Bob til høyre.


Kule, gamle bokser. Den i midten var blant tingene for 300 kr og de to andre kjøpte jeg for ca. 50 kr stykk en stund tilbake.

Mintgrønne kopper som også var blant tingene for 300 kr.

Lysestake og lampe. Fikk disse og mye annet i posesalg (60 kr posen).

Har du sett så skjønne espressokopper?! Også i posesalget.

Min elskede krydderhylle, kjøpt for ca. 200 kr for noen år siden.

Gammelt vaskevannsfat - så godt som nytt! Vant det på auksjon sist helg! Har aldri vært med på auksjon før, men la inn bud på 200 kr for moro skyld - også fikk jeg det, gitt!

Jeg tenkte å bruke disse vinballongene til blomstervaser på balkongen. Kurven får jeg sikkert brukt til oppbevaring. Gav 75 kr for de samlet.




I en skoleoppgave nå i høst skulle vi lage våre egne nye kolleksjoner knagger av readymades. Jeg fant ut at jeg kunne lage dorullholdere av lysestaker, lamper og mye annet. Så da fikk jeg enda en unnskyldning til loppemarkedhandling!




...fortsettelse følger!

7 kommentarer:

  1. NICE! we like! :) eeelsker de dorullholderne!! Vaskefatet var og coolt! Idag kjøpte jeg meg eggeglass på bruktbutikk! Kjempe fine figgjo med gulldekor! loves them!
    gleder meg til fortsettelse!

    SvarSlett
  2. Oj, oj! Liten kommentar til "Tønsberg Margarinfabrikk"-kassen! Jeg googlet det og fant et bilde og informasjon om det på denne siden: http://www-bib.hive.no/tekster/tunsberg/tbgminne/1920/index.html:

    "Tønsberg Margarinfabrikk/ Farmand Såpefabrikk, med Frodeåsen i bakgrunnen, sett fra luften i august 1936. Fabrikken er forlengst nedlagt, og bygningene utgjør i dag deler av Statens Hus."

    Gammel kasse jeg har funnet, altså! Et kupp! Også litt artig at det var der Marius og jeg giftet oss, hihi :)

    SvarSlett
  3. Takk, Mary! Jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av alle disse dorullholderne, så du får komme og hente deg en. Halsen din ligger også og venter her, hehe.
    Gleder meg til å se eggeglassene! :)

    SvarSlett
  4. Masse kult Linda!! du må komme ned hit en tur, her er det flere antikkbutikker hvor du kan gjøre flere kupp;)

    SvarSlett
  5. Ja, henter meg gjerne en! Hvordan får man egentlig på dorullen på de? :)

    SvarSlett
  6. Lett, de kan skrus fra hverandre!

    SvarSlett