En blogg hvor det blogges om Bob the Bulldog og andre hobbies

søndag, februar 27

En produktiv vinterferie (eller studieuke, som det egentlig heter)

For en gangs skyld har jeg brukt en ferie/studieuke på annet enn å ta masse ekstravakter på jobben. Har bare slappet av og kost meg sammen med mannen min hele uka, og det har vært fantastisk deilig! Heldigvis har jeg klart å være litt produktiv samtidig (for skulle jeg kun ha slappet av, ville jeg jo fått innmari dårlig samvittighet), da jeg har fått lest ut et par bøker og gjort meg ferdig med noen strikke- og hekleprosjekter.

Babyteppet (som ble stort som et voksenteppe) jeg lagde til Molly da hun ble født for nesten et år siden, men som ble ødelagt. ENDELIG har jeg fått reparert det. Det tok LANG tid. Puh!
Pledd til leiligheten i Kragerø. Begynte på det i jula og fikk gjort det ferdig nå. Kunne selvsagt laget det litt større, men siden det egentlig startet som et "bruke opp garn jeg har kjøpt på tilbud, men som bare ligger der"-prosjekt, ville liksom noe av vitsen blitt borte hvis jeg skulle kjøpt veldig mye mer garn til det. Siden jeg har brukt så mange forskjellige typer garn (fra veldig tynt til veldig tykt), ble det også litt bølgete og rart, men det er i hvert fall mykt og varmt!
Og et par tøfler. De ble litt så som så, da jeg aldri har strikket sokker før. Men, men! Kristine stilte som modell da hun kom en tur på besøk til oss i Kragerø. Vi tenkte at hvis vi dro denne matta inn på bådet så ville det ta seg litt bedre ut på bildet enn laminatgulvet. Bakgrunnen med støvsugeren til venstre og sluket i dusjen til høyre, tenkte vi derimot ikke på. Hehe.

Jeg blir så stolt av meg selv når jeg endelig klarer å fullføre prosjekter, for det er jo så fryktelig kjedelig å feste tråder og sånt! Mye mer gøy å starte på nye prosjekter! Men nå må jeg hvile strikkemusklene en stund. Kanskje jeg skulle prøvd å bruke noen av de andre musklene jeg har?

9 kommentarer:

  1. Jeg synes de tøflene så så deilige ut. Kjempefine! :)

    SvarSlett
  2. DRIIIITCOOLE tøfler! Jeg ønsker meg herved sånne til gratulerer-for-at-jeg-ikke-er-gift-med-feil-mann-dagen min! :))) er ikke lenge til den da! pleier ikke den å være om våren... (jeg har igrunnen akkurat fått gave av deg... var det DEN?)

    SvarSlett
  3. Susanne: TAkk! De er litt Uggs-inspirert :)
    Marianne: Nei, det var ikke den. Det var "god bedring, du som har vært så mye syk"-gave, det. Men er ikke den dagen hver dag, da?!

    SvarSlett
  4. Så flink du er til å lage ting Linda:)

    SvarSlett
  5. kan bekrefte at de tøflene er kjempe fine!! så alle må bare ønske seg sånne,)
    var superkoselig å komme på besøk til kragerø! bare å si ifra neste gang du/dere er på studi/lese/ferie tur til kragerø:)

    SvarSlett
  6. Det skal vi, Kristine! Koselig du kom!

    SvarSlett
  7. Her kommer en teit kommentar: utrolig fint gulv som det teppet lå på! :) hehehe - hilsen hun som ser på parkett for tiden!

    SvarSlett
  8. Haha. Ja, men det ER fint, det gulvet! :)

    SvarSlett